سنسور های نوری انتقالی

سنسور های نوری انتقالی یک منبع و آشکار ساز نوری ممکن است به عنوان عناصر جداگانه در یک جفت تطبیقی به فروش برسد . یک نمونه از آن ، Vishay TCZT8020 ، این اجزا کوچک هستند ، اندازه هر کدام بیش از ۳mm × ۵mm نیستند . آن ها طراحی شده اند که فقط چند میلی متر از هم جدا شوند . منبع نور یک چراغ LED مادون قرمز است ، در حالی که آشکار ساز یک ترانزیستور نوری است

 
منبع و آشکار ساز هر دو برای استفاده در ۵VDC طراحی شده اند . خروجی از ترانزیستور نوری یک کلکتور باز است . جریان عبوری از کلکتور نباید از ۵۰mA تجاوز کند و باید توسط یک مقاومت پول – آپ ۱۰۰ اهمی یا بیشتر محدود شود .
 
جریان عبوری از منبع نباید از ۶۰mA تجاوز کند و باید توسط مقاومت های مناسبی که سری شده اند محدود شود . محدوده Omron EF – SX شامل انواع متنوعی از آرایش منبع نور و آشکار ساز است که توسط یک اسلات ۵ میلی متری در یک ماژول جدا شده است . منبع یک LED مادون قرمز است و آشکار ساز یک ترانزیستور نوری است .
 
 
 
 
قطعات اومرون طیف گسترده ای از ولتاژهای تغذیه ، از ۵VDC تا ۲۴VDC را تحمل می کنند ، بدون این که لازم باشد مقاومت هایی را با LED سری نمود . خروجی این کلکتور از ترانزیستور نوری می تواند جریانی از ۵۰mA تا mA ۱۰۰ را تحمل کند که البته به نسخه خاص سنسور بستگی دارد . یک چراغ LED نشانگر قرمز هنگامی که یک شیء اسلات سنسور را مسدود می کند ، روشن می شود . بعضی از نسخه ها هنگامی که اسلات باز است ، خروجی بالایی دارند ، در حالی که مابقی زمانی که اسلات بسته است خروجی بالایی دارند . به دلیل ویژگی های مختلف ، این سنسور ها نسبتا گران هستند .
 
یک کلید نوری بسیار ارزان تر EverLight ITR9606 ( توسط سازنده به عنوان « قطع کننده نوری » توصیف شده است .  که به عنوان یک دستگاه ۵۷ در نظر گرفته شده و دارای خروجی این کلکتور است و نیاز به سری شدن مقاومت برای LED و مقاومت پول آپ برای خروجی این کلکتور است . بسیاری از آشکار ساز های مشابه نیز در دسترس هستند .
 
برای تشخیص فاصله طولانی تر ، گیرنده مادون قرمز می تواند به طور جداگانه از یک LED مادون قرمز نصب شود ، TSSP77038 از Vishay نور مادون قرمز را از ۵۰ سانتی متری تشخیص می دهد و خروجی این کلکتور آن را کم می کند . نور باید در ۳۸kHz مدولاسیون باشد .
 
شرکت الکترونیک و رباتیک یک برد مدار چپی بسیار مقرون به صرفه با یک گیرنده TSSP77038 همراه با یک چراغ مادون قرمز که به وسیله تایمر ۵۵۵ مدولاسیون شده ، به فروش می رسد . از آن جا که این برد مدار چاپی شامل یک منبع نور و همچنین یک آشکار ساز نور است ، در واقع می توان گفت یک سنسور ضد لرزش است .
 
در مواردی که فاصله از ۱ متر تجاوز نماید ، لیزر باید همراه با یک ترانزیستور نوری که از نور محبه محافظت می شوند ، کوپل شوند .

 

 

 

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *