تعمیر کتری برقی

کتری برقی یک نوع دیگر از دستگاه های حرارتی می باشد که توسط المنت نیروی الکتریکی را به حرارت تبدیل می کند . کاربرد این دستگاه فقط برای جوشانیدن آب می باشد و نباید از آن برای داغ کردن سایر مایعات استفاده کرد . کتری برقی در مدل های مختلف درست می شود که جنس بدنه آن می تواند از پلاستیک مقاوم و یا فلز باشد که در نوع فلزی سیم اتصال زمین وجود دارد تا خطر برق گرفتگی ناشی از فلزی بودن بدنه را کاهش دهد . در بعضی از مدل های کتری برقی پس از جوش آمدن آب صدای سوت ایجاد می شود و به کاربر جوش آمدن آب را اطلاع می دهد .

عیوب رایج در کتری برقی 

عیب ۱- آب درون کتری اصلا گرم نمی شود

علت ۱- خرابی رابط الکتریکی :

یکی از عمده عیب های کتری برقی خرابی رابط الکتریکی میباشد که ممکن است در اثر حرارت و جریان المنت ، ذوب شود و باید با نوع مشابه تعویض نمایید. این قطعه درون پایه قرار دارد
پایه کتری برقی

پایه کتری برقی

 

با باز کردن کف پایه رابط الکتریکی قابل رویت می باشد که به راحتی از بدنه جدا می شود .

علت ۲ – المنت قطع شده است :

یکی از مهمترین علت های قطع شدن المنت این است که پس از به جوش آمدن آب درون کتری ، همه آبجوش را به یکباره خالی می نمایند و این عمل باعث انبساط و انقباض شدید و المنت را قطع می کند . برای آزمایش المنت مانند هر وسیله حرارتی دیگر از پایه های المنت أهم گیری نمایید .
 
 
 

عیب ۲- با رها کردن کلید کتری ، دوباره به حالت خاموش باز می گردد

علت- عدم کارکرد صحیح میکروسوییچ :

یکی دیگر از عیب های شایع در این دستگاه عدم کار کرد صحیح و یا کوتاه شدن میله میکروسوییچ زیر پکیچ ذکر شده در کتری می باشد . کاربرد این میله و میکروسوییچ به آن خاطر است که تا کتری به طور صحیح روی پایه قرار نگرفته است اجازه وصل شدن کلید را ندهد و هر چه کلید کتری را روی وضعیت روشن قرار دهید با کشیدن دست کلید دوباره به حالت خاموش باز می گردد .

عیب ۳- قبل از به جوش آمدن آب ، کتری خاموش می شود

علت- صفحه حساس سنسور دما از تنظیم خارج شده است :

همانطور که قبلا گفته شد به مرور زمان ممکن است صفحه حساس سنسور ، خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهد . و قبل از به جوش آمدن آب کلید را در وضعیت خاموش قرار دهد . برای رفع این ایراد کافی است صفحه حساس دایره ای شکل سنسور را به کمک دست کمی به طرف بالا بکشیم .

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *