عیوب رایج در سماور برقی

عيوب رایج در سماور برقی :

عیب ۱- سماور هیچ حرارتی تولید نمی کند

علت 1- المنت سوخته است :

برای آزمایش المنت از پایه های آن اهم گیری نمایید . آزمایش اتصال بدنه در سماور برقی اهمیت زیادی دارد . پس بهتر است این آزمایش را نیز روی المنت آبی انجام دهید .

علت ۲- سیم های رابط قطع شده است :

کف سماور را باز کرده و سیم های رابط را کنترل نمایید .

عیب ۲- آب در سماور به نقطه جوش نمی رسد

علت ۱- ترموستات تنظیم نیست :

ممکن است به مرور زمان ترموستات از تنظیم خارج شده و باعث اختلال در کارکرد دستگاه شود . برای رفع مشکل پیچ داخل ترموستات را تنظیم می کنیم . برای تنظیم نمودن می توانیم به کمک یک پیچ گوشتی کوچک پیج داخل ولوم ترموستات را تنظیم نماییم ولی باید دقت داشته باشید که پیچ را بیش از حد نپیچانید که باعث کج شدن صفحه حساس می شود که دیگر قابل تعمیر نمی باشد .
 
 

سماور برقی با المنت خشک

سماور برقی با المنت خشک

 
مراحل تنظیم کردن به این صورت است که ابتدا ولوم را در وضعیت خاموش قرار داده و سپس به اندازه ۵ میلی متر در جهت روشن شدن بچرخانید . بعد با پیچ گوشتی به آرامی پیچ داخل ولوم را بچرخانید تا صدای وصل شدن ترموستات به گوش برسد البته اگر این کار را با بیزر مولتی متر انجام دهید وصل شدن پلاتین ها راحت تر قابل تشخیص میباشد . حال ترموستات تنظیم بوده و قابل نصب روی سماور می باشد .

علت ۲- رسوب زیادی روی المنت و بدنه نشسته است :

رسوب شایع ترین مشکلی است که در سماورها بروز می کند و باعث اختلال در کارکرد آن می شود . یک قاشق جوش شیرین درون سماور ریخته و آن را پر از آب نموده و سماور را روشن می کنیم . با جوشیدن آب جرم ها به تدریج از بدنه و سطح المنت جدا می شوند .

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *