ساندویچ ساز برقی

این وسیله دارای دو صفحه تفلون دار می باشد که پشت هر صفحه، المنتی برای تولید حرارت و طبخ غذا قرار داده شده است. به وسیله این دستگاه می توان بسیار از مواد غذایی سرخ کردنی را برای را برای تهیه یک ساندویچ ، آماده نمود. مانند گوشت ، همبر گر، سوسیس ، سیب زمینی و هر نوع غذایی که نیاز به سرخ کردند دارند. ساندویچ ساز ها در اندازه و ابعاد متنوع ساخته می شوند تا نیاز خانواده ها با جمعیت های مختلف را براورده نمایید . برخی از این دستگاه ها مخصوص تهیه ساندویچ همبر گر و یا شبیه آن می باشند.
نحوه کار کرد دستگاه به این صورت است که ابتدا دستگاه را روشن می کنیم و پس از گرم و آماده شدن دستگاه، مواد غذایی را درون سینی های آن قرار داده و درب را می بندیم. پس از گذشت مدت زمان لازم برای پختن مواد غذایی دستگاه را خاموش کرده و مواد را از درون آن بر می داریم .
 
 
 
برای این که گرم و آماده شدن دستگاه برای پختن مواد غذایی قابل تشخیص باشد از لامپ خبر استفاده می شود . در بعضی از این دستگاه ها فقط یک لامپ خبر وجود دارد و با روشن نمودن دستگاه ، لامپ نیز روشن می شود و وقتی حرارت سینی ها به اندازه مطلوب رسید لامپ توسط ترموستات خاموش می شود و این نشانگر آماده شدن و افزایش حرارت بوده و لامپ سبز نشان گیر این است که حرارت دستگاه به حد مطلوب رسیده و مواد را می توان درون آن قرار داد.
ساندویچ ساز ها در هر دو طرف المنت دارند یعنی در هر قسمت پایینی که مواد درون آن قرار می گیرد و هم در قسمت بالایی که به عنوان درب می باشد المنت قرار داده شده است و به هر دو طرف مواد غذایی حرارت داده می شود پس نیازی برای جا به جا یا پشت و رو کردن مواد غذایی نمی باشد 

عیوب رایج در ساندویچ ساز 

عیب1- دستگاه روشن نمی شود 

علت1- ترموستات قطع شده :

ترموستات مورد استفاده در ساندویچ ساز ها در شکل زیر نشان داده شده است. این نوع ترموستات ها قابل تعمیر و تنظیم نمی باشند و باید در صورت خرابی تنظیم گردند. شکل بعدی محل قرار گیری ترموستات در ساندویچ ساز را نشان می دهد که در پشت صفحه های کروم دار قرار گرفته است. 

ترموستات

ترموستات

 

علت2-فیوز حرارتی قطع شده است :

فیوز حرارتی نیز قطعه ای است که در صورت خرابی باید تعویض گردد. برای آزمایش سالم بودن این قطعه کافی است مولتی متر را روی بیزر تنظیم نموده و به دو سر فیوز وصل نمایید اگر بیزر به صدا در امد فیوز سالم و در غیر این صورت معیوب می باشد.
فیوز حرارتی

فیوز حرارتی

عیب2- یک یا هر دو صفحه دستگاه حرارت تولید نمی کند 

علت1-المنت قطع شده است :

مانند هر وسیله حرارتی دیگر المنت سانویچ ساز نیز مقاومت سیمی می باشد و برای اطمینان از سالم بودن آن باید از دو پایه المنت اهم گیری کنیم اگر عددی نشان داده شد المنت سالم و در غیر این صورت قطع شده است. 

 

 

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *