باتری

برق اغلب به صورت الکترومغناطیسی تولید می شود ، اما از آن جا که این منابع را نمی توان به عنوان قطعات طبقه بندی کرد ، خارج از حیطه مورد بحث در دانشنامه هستند . منابع الکترواستاتیک به همین دلیل حذف شده اند . باتری گاهی اوقات به عنوان یک سلول یا سلول قدرت شناخته می شود ، اما در واقع می تواند شامل چندین سلول باشد ، همان طور که در این نوشته به آن اشاره شده است ، اصطلاح انباشتگر یا پنل ) نیز استفاده می شود اما این اصطلاحات در حال حاضر قدیمی هستند . 

کاربرد

باتری حاوی یک یا چند سلول الکتروشیمیایی است که در آن واکنش های شیمیایی الکتریکی ، یک پتانسیل بین دو ترمینال شناور ایجاد می کنند . این پتانسیل ، می تواند به صورت جریان عبوری از سیم تخلیه شود . سلول الکتروشیمیایی را نباید با یک سلول الکترولیتی که به وسیله ی یک منبع خارجی برق برای القای الکترولیز تغذیه شده است ، اشتباه گرفت . در این فرایند ترکیبات شیمیایی به اجزای تشکیل دهنده شکسته می شوند . بنابراین یک سلول الکترولیتیک ، الکتریسیته مصرف می کند ، در حالی که یک سلول الکتروشیمیایی الکتریسیته را تولید می کند . اندازه باتری ها ، از ابعاد دکمه ای تا واحدهای سربی – اسیدی بزرگ که انرژی تولید شده توسط : پانل های خورشیدی یا آسیاب های بادی را در مکان های خارج از شبکه توزیع ذخیره می کنند ، متغیر است .
باتری های بزرگ می تواند انرژی کافی جهت مصارف تجاری و خانگی را در مکان هایی که دسترسی به برق قابل اطمینان ندارند فراهم کند . 
طرف مثبت باتری است . یکی راه برای به یاد داشتن این است که تصور کنید خط طولانی تر را می توان به صورت نیمه قیچی کرد به طوری که می توانند برای ایجاد علامت + ترکیب شوند . به طور معمول ، نماد های باتری متصل شده چند گانه چندین سلول را داخل یک باتری نشان میدهد . در عمل ، این قاعده همیشه دنبال نمی شود .

نماد شماتیک باتری

نماد شماتیک باتری هر جفت علامت در عمل با هم تفاوتی ندارند 

عملکرد

در یک طراحی اولیه باتری که اغلب برای نمایش استفاده می شود ، یک قطعه از مس به عنوان یک الكترود ، به طور جزئی در یک محلول مس – سولفات غوطه ور شده است ، در حالی که یک قطعه از روی ، الكترود دوم را تشکیل می دهد که به طور جزئی در یک محلول روی – سولفات قرار دارد . هر محلول سولفات به عنوان یک الکترولیت شناخته می شود ، باتری کامل ممکن است به عنوان یک سلول به آن اشاره شود و هر نیمه از آن ، نیم سلولی نامیده می شود . فلش های توپر جنبش الكترون ها از ترمینال روی ( آند ) از طریق بار خارجی و به ترمینال مس ( كاتد ) را نشان می دهد . یک جداساز غشایی به الکترون ها اجازه می دهد تا از میان باتری به عقب گردش کنند ، در حالی که از مخلوط کردن الکترولیت جلوگیری می کند .
 
 
 
 فلش های نارنجی نشان دهنده یون های مثبت مس است . فلش های سفید نمایش یون های مثبت روی است . ( یون یک اتم است با الکترون های اضافه یا کمبود الکترون ) یون های روی به الکترولیت سولفات روی جذب می شوند ، که منجر به از دست دادن خالصی از توده الکترود روی می شود . در ضمن ، الكترون های منتقل شده به الکترود مس تمایل به جذب یون های مثبت مس دارند که به صورت فلش نارنجی در نمودار نشان داده شده است . یون های مس از الکترولیت سولفات کشیده شده و منجر به انباشته شدن اتم مس الکترود مس می شود .
این فرایند تا حدی با این واقعیت رو به رو است که روی تمایل دارد الکترون ها را در مقایسه با مس راحت تر از دست بدهد . باتری در لوازم الکترونیکی مصرفی به طور معمول یک خمیر را به جای مایع به عنوان الکترولیت استفاده می کند ، هرچند که به عنوان سلول های خشک شناخته شده اند اما این اصطلاح منسوخ شده است . دو نیم سلول ممکن است در مرکز ترکیب شود ، همانطور که در یک باتری قلیایی ۱ ٫ ۵۷ ، D ، C ، AA یا AAA معمولی دیده می شود باتری ۱ ٫ ۵ ولت حاوی یک سلول است ، در حالی که باتری ۶ ولت یا 9 ولت شامل چندین سلول متصل به صورت سری است . مجموع ولتاژ باتری برابر مجموع ولتاژ سلول های آن ها است
 

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *