تعمیر و عیب یابی لپ تاب

1. رایانه شما روشن نمی‌شود
زمانی که دکمه پاور را فشار می دهید هیچ اتفاقی نمی افتد. یکی از مشکلات رایج لپ تاپ، خرابی کامل دستگاه در روشن شدن است و می تواند باعث از دست دادن فایل های شما شود. اگر به نظر می رسد به طور کامل خاموش است و هیچ صدایی تولید نمی کند یا روشن نمی شود، چند دلیل و راه حل ممکن وجود دارد. ابتدا مطمئن شوید که لپ تاپ شما شارژ شده است. اگر فکر می کنید شارژ شده است، ممکن است آداپتور برق متناوب شما از کار افتاده باشد. می توانید آداپتور AC را با یک ولت متر تست کنید یا یک آداپتور جدید را تست کنید. اگر آداپتور برق متناوب شما مشکل ندارد، جک DC ممکن است از کار افتاده باشد و برق را از رایانه شما دور نگه داشته باشد یا مشکل از مادربرد شما  می باشد.

 

2. صفحه نمایش تصویری ندارد
اگر لپ تاپ شما علائم روشن بودن خود را نشان می دهد، مانند چراغ ها یا صداها، اما صفحه نمایش تصویری ندارد، نمی توانید از رایانه خود استفاده کنید. این مشکل به خصوص می تواند ناامید کننده باشد. ابتدا سعی کنید لپ تاپ خود را از منبع تغذیه جدا کرده و باتری را خارج کنید. دکمه روشن/خاموش را حدود یک دقیقه فشار دهید و نگه دارید
قبل از اینکه دوباره آن را وصل کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. در نهایت باتری را تعویض کنید و لپ تاپ را دوباره راه اندازی کنید. اگر این فرآیند کار نکرد، ممکن است با مشکل حافظه مواجه باشید. بررسی کنید که ماژول های حافظه متصل باشند. ممکن است لازم شود که ماژول های حافظه را به طور کلی تعویض کنید. همچنین می‌توانید قطعاتی مانند هارد دیسک، مودم یا صفحه‌کلید خود را حذف کنید تا مشخص شود چه چیزی باعث این مشکل شده است. اگر پس از این آزمایش‌ها همچنان صفحه نمایش تصویری ندارد، احتمالاً مادربرد یا پردازنده مشکل دارند.
3. لپ تاپ به طور مکرر روشن و خاموش می شود
فقط می توانید لپ تاپ خود را روشن کنید و دوباره خاموش و روشن می شود. ممکن است لپ تاپ به طور کامل خاموش شود، یا ممکن است با یک صفحه نمایش سوسو بزند که دیدن صفحه نمایش را غیرممکن می کند. با بررسی ماژول های حافظه خود یا تعویض آنها شروع کنید. اگر مشکل حل نشد، مادربرد شما ممکن است مشکل داشته باشد
4. لپ تاپ در حین کار صدای عجیبی ایجاد می کند
بیشتر لپ‌تاپ‌ها وقتی روشن هستند صدایی ایجاد می‌کنند، که معمولاً برای چرخش فن دستگاه است. با این حال، ممکن است متوجه شوید که لپ تاپ شما در حین کار صداهای ناخوشایندتری تولید می کند. در صورت مشاهده صدای خراش یا صدای تق تق، باید فن خنک کننده را بررسی کنید. اگر لپ‌تاپ شما همچنان صدا می‌دهد، حتی اگر فن در حال چرخش نباشد، احتمالاً صدا از هارد دیسک شما می‌آید. قبل از تعویض هارد دیسک می توانید از فایل ها و اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

5. لپ‌تاپ خاموش یا ثابت می‌شود
زمانی که وارد لپ تاب خود میشوید چند دقیقه بعد سیستم شما خاموش یا فریز میشود، این اتفاق می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌ها و فایل‌های ذخیره‌ نشده شود، اگر لپ تاپ شما خاموش می شود یا فریز میشود، زیر لپ تاپ را چک کنید. اگر هوا گرم است یا متوجه شدید که فن بیشتر از حد معمول کار می کند، احتمالاً مشکل مربوط به گرما است. فن و هیت سینک خود را تمیز کنید تا گرد و غبار سیستم شما را مسدود نکند.
6. باتری به درستی شارژ نمی شود
اگر لپ تاپ شما به درستی یا اصلا شارژ نمی شود، یک راه حل آسان وجود دارد. سیم دو شاخه آداپتور خود را کمی تکان دهید و مجدد چک کنید که به درستی متصل باشند. ممکن است لپ تاپ شما نشان دهد که دوباره در حال شارژ شدن است، یا ممکن است متوجه شوید که سیم آداپتور شما فرسوده شده یا آسیب دیده است. هنگامی که باتری شما از کار می افتد، باید آن را تعویض کنید.

 

7. نور صفحه نمایش از کار می افتد
کم نور بودن صفحه نمایش یا نور ضعیف صفحه می تواند باعث اذیت شدن و خسته شدن چشم شما شود. ممکن است با مشکل اینورتر صفحه یا لامپ نور پس‌زمینه مواجه شده باشید. سعی کنید این قطعات را جایگزین کنید تا مشکل نور صفحه نمایش شما برطرف شود.
8. کیبرد شما از کار افتاده است
آیا تا به حال تایپ کردید تا متوجه شوید که چندین دکمه کار نمیکند یا کلید های صفحه کاراکتر های اشتباهی را نشان می دهند؟ بنابراین باید سعی کنید دکمه ها را بردارید و زیر آنها را با دقت تمیز کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است نیاز به تعویض صفحه کلید شما باشد.

 

9. صدای بوق تکراری هنگامی که لپ تاپ خود را روشن می کنید،
 اگر با صداهای بیب تکراری و صفحه خالی مواجه شدید، سعی کنید صفحه کلید خود را فشار دهید. گاهی اوقات یک دکمه که گیر کرده است می‌تواند باعث مشکلاتی در راه‌اندازی شود، 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *