برای خرید چاپگر همه کاره چه مواردی را در نظر بگیریم

هنگامی که به دنبال چاپگر همه کاره می گردید، احتمالاً با دو نوع متمایز برخورد کرده اید: چاپگر های جوهرا فشان و لیزری.

تفاوت بین پرینتر های لیزری و جوهرافشان دقیقا چیست؟

 به زبان ساده، یک چاپگر جوهر افشان کاغذها را با جوهر چاپ می کند، در حالی که چاپگر لیزری اسناد را با لیزر چاپ می کند. سرعت، عملکرد و کیفیت تصویر هر چاپگر تحت تأثیر فرآیندهای مختلف چاپ و اسکن قرار می گیرد. که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. یکی از تفاوت های اساسی بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری نحوه کار آنهاست. اگرچه هر دو متن و تصاویر واضحی را ایجاد می کنند اما روش های آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

 

تفاوت بین چاپگر لیزری و چاپگر جوهر افشان چیست؟

قبل از خرید چاپگر، باید به تفاوت های چاپگرهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان بپردازیم:

 

  1. عملکرد

    نوع کارتریج های استفاده شده توسط هر چاپگر تفاوت اصلی بین چاپگرهای لیزری و جوهر است. کارتریج های تونر توسط پرینترهای لیزری استفاده می شوند، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان از کارتریج های جوهر استفاده می کنند.

   در یک پرینتر لیزری وقتی چیزی را چاپ می کنید، کامپیوتر یک جریان عظیم از داده های الکترونیکی (چندین مگابایت یا میلیون ها کاراکتر) را به چاپگر لیزری ارسال می کند. یک مدار الکترونیکی در چاپگر وجود دارد که معنی تمام این داده ها را می فهمد و می داند که آنها باید روی صفحه کاغذ به چه شکل ظاهر شوند. این مدار، یک اسکن لیزری را بر سطح درام در داخل چاپگر به عقب و جلو می کشد تا یک الگوی الکتریسیته ای ساکن ایجاد کند. الکتریسیته ساکن، نوعی پودر به نام تونر را جذب صفحه می کند. و در انتها نیز، درست همانطور که یک دستگاه فتوکپی عمل می کند، یک بخش اتصال دهنده وجود دارد که تونر را به کاغذ می چسباند. از سوی دیگر، فناوری چاپگر جوهر افشان کمی ابتدایی‌تر است، زیرا جوهر با حرکت کارتریج روی صفحه پخش می‌شود.

   

  1. هزینه ها

عامل های مختلفی برای انتخاب بهترین چاپگر برای نیازهای شما وجود دارد. هزینه اولیه یک چاپگر لیزری می تواند به طور قابل توجهی بیشتر از یک چاپگر جوهری باشد.

همچنین هزینه خرید و تعویض کارتریج ها نیز قابل تامل است. جایگزینی تونر اغلب هزینه بیشتری دارد. اگرچه کارتریج‌های جوهر ارزان‌تر هستند، اما نیاز به تعویض مکرر در زمان کمتری دارند که در دراز مدت، ممکن است هزینه های شما را افزایش دهد. سرمایه گذاری در کارتریج های بازسازی شده گزینه دیگری برای کاهش بیشتر هزینه ها است.

 

  1. فضا

    اگر دستگاه چاپ شما در فضایی کوچک قرار میگیرد، چاپگر جوهرافشان گزینه بهتری برای شما است. چاپگرهای جوهرافشان ابعاد مناسب تری برای جای گیری روی میز یا قفسه قرار دارند.

از سوی دیگر، پرینترهای لیزری اغلب ابعاد بزرگتری دارند و ممکن است به فضای اختصاصی و بیشتری نیاز داشته باشند.

 

  1. سرعت

    در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان، چاپگرهای لیزری با کارتریج تونر عملکرد سریع تری دارند. علت اصلی این سرعت به نحوه عمل کرد این پرینتر ها برمیگرده.

برای چاپ با تعداد صفحات بالا تر پرنتر های لیزری گزینه بهتری هستند.

 

  1. کیفیت

     وقتی صحبت از کیفیت چاپ می شود، ترکیب پرینتر لیزری و کارتریج تونر نتایج بهتری به شما می دهد.

     هنگام استفاده از پرینتر های جوهر افشان، ممکن است جوهر به درستی خشک نشود و پرینت ما در معرض لکه شدن یا خراب شدن قرار بگیرد.

 

 

اگرچه هر دو فناوری چاپ در خانه ها و ادارات جایگاهی دارند، اما احتمالاً هر کدام از دست گاه ها یکی از نیازهای شما را بهتر از دیگری برآورده کند.

همه چیز به این بستگی دارد که میزان استفاده شما چگونه است و در چه شرایطی میخواهید از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *