آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری

محسن ·1402/11/26

دوره ارزشمند تعمیرات پرینتر های لیزری

درصد قابل توجهی از مشاغل در طیف وسیعی  هر روز از چاپگر استفاده می‌کنند و بیشتر پرینترها به جای جوهر افشان، پرینتر های لیزری هستند. نحوه عملکرد پرینتر لیزری به اینصورت است که درام توسط یک سیم گرم شده دارای بار مثبت می‌شود.نور لیزر که توسط آینه بر روی سطح درام پخش می‌شود، بار مثبت را در نقاط برخورد به بار منفی تبدیل می‌کند. تونر از روی درام عبور داده می شود و ذرات تونر به نواحی دارای بار منفی می چسبند. سپس یک ورق کاغذ در زیر درام پوشش داده شده با تونر وارد می‌شود و تونر روی سطح آن قرار می گیرد و یک کپی از یک نوشته یا تصویر دیجیتال ایجاد می کند.با اولین چاپگر های لیزری که در سال 1976 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند، چاپ لیزری خود را به عنوان یک چاپ قابل اعتماد و موثر ثابت کرد. پرینتر های لیزری با استفاده از فناوری پرتو لیزر به منظور ارائه خروجی با دقت بالا، انتخاب مناسبی برای دفاتر و مکان‌های کاری شلوغ هستند.پرینترها از جمله دستگاه هایی هستند که به سرعت بخشیدن به انجام کارها در ادارات و محل های کار کمک شایانی کرده‌اند. تقریبا می‌توان گفت پرینتر ها یک دستگاه حذف نشدنی و غیرقابل جایگزین اند به طوریکه هنگام تاسیس یک محل کار، خرید پرینتر جز گزینه‌های اول لیست خرید ملزومات قرار دارد.
آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری
آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری
باتوجه به عمر مفید هر دستگاه و همچنین نیاز به تعمیر یک دستگاه در صورت کار زیاد لذا تعمیر پرینتر ها نیز جزء مشاغل پر کار وپر درآمد به حساب می‌آید. دوره تعمیرات پرینتر های لیزری یکی از ارزشمندترین دوره های موسسه نمای دانش است که در آن بصورت کاملا عملی به تمامی مباحث مربوط به اسمبل  ، دی اسمبل ، جنرال سرویس ، قطعه شناسی ، تعمیرات ، سرویس و شارژ کارتریج انواع پرینتر های لیزری موجود در بازار پرداخته شده است از جمله پرینتر های HP ، پرینتر های samsung ، پرینترهای canon و همچنین پرینترهای brother از مدل های مختلف در این دوره مورد بررسی قرار گرفته است.در این دوره جناب مهندس محمدی باصبر و حوصله ستودنی تک تک قطعات پرینتر ها را جدا کرده و توضیحات مربوطه را بصورت کاملا عملی به مهارت آموز آموزش می دهد و مهارت آموز می تواند تمامی مراحل را بصورت گام به گام مشاهده و تجربیات چند ساله مهندس را در مدت کوتاهی دریافت نماید و این شغل پردرآمد را فرا بگیرد.
آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری
آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری
همچنین این حرفه می تواند به عنوان مهارت دوم عزیزان تعمیر کار مشغول در حوزه های دیگر همچون کامپیوتر و لپ تاپ و یا تلویزیون محسوب گردد و از ظرفیت و درآمد خوب این مهارت نیز دیگر تعمیرکاران بهره مند شوند.شما می توانید شغل تعمیرات پرینتر را بصورت کاملا حرفه ای با این دوره آموزشی فرابگیرید و با مشاوره ای که از مدرس دوره خواهید گرفت مشکلی در فرایند راه اندازی کسب کار و یا مباحث تخصصی این رشته نخواهید داشت.همانطور که اشاره گردید این دوره هم همانند دیگر دوره های موسسه نمای دانش دارای پشتیبانی می باشد و مهارت آموز پس از شرکت در دوره در گروه واتس آپی متشکل از تعمیر کاران دیگر که این دوره را تهیه کردند با مدیریت مدرس دوره عضو می گردد.

این دوره در پنج بخش ارائه شده است که به شرح زیر است:

آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری
آموزش تعمیرات پرینتر های لیزری

در بخش اول

مقدمه ای درباره انواع پرینترها بیان شده است و مدرس دوره اطلاعاتی درباره روش کارکرد انواع پرینتر ها ارائه می نماید و در مرحله بعد با باز کردن یک پرینتر لیزری به معرفی و بررسی تمامی قطعات کوچک و بزرگ پرینترهای لیزری می پردازد و اطلاعات اولیه جهت آشنایی مهارت آموز به قطعات را ارائه می دهد.

در بخش دوم

به مباحث مربوط به دی اسمبل ، اسمبل و جنرال سرویس انواع  پرینترهای برند HP که یکی از پرفروشترین برند پرینترهای لیزری می باشد بصورت اختصاصی پرداخته شده است و در این بخش مهارت آموز با چالش های مربوط به باز و بست انواع مدل های این برند آشنا خواهد شد و قلق های مربوطه آموزش داده شده است.

در بخش سوم

هم مباحث مربوط به دی اسمبل ، اسمبل سه برند معروف دیگر در زمینه پرینترهای لیزری همچون پرینترهای canon ، samsung و همچنین brother مورد بررسی قرار گرفته است .

در بخش چهارم

و بعد از این که مباحث مربوط به باز و بست پرینترهای مختلف را فراگرفتید زمان آن خواهد رسید که به مباحث تعمیراتی و روش حل عیوب مختلف پرداخته گردد و در نهایت آموزش روش دریافت و عیب یابی انواع پرینترها با استفاده از فایل سرویس مانول آموزش داده می شود.

و در بخش پنجم

به مبحث مهم سرویس ، تعمیر و شارژ انواع  کارتریج لیزری پرداخته شده است و این مبحث مهم را که معمولا 90 درصد کار سرویس کاران و تعمیرکاران پرینتر به خود اختصاص می دهد را جناب مهندس به صورت اصولی آموزش می دهند.

اطلاعات دوره

تایم آموزش: 20 ساعت

سطح دشواری: تخصصی

دسته‌بندی ‌ها:

مدرس دوره

محسن
محسن مدرس دوره

جناب محمدی در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اند و بیش از 15 سال در زمینه تعمیرات ماشین الات اداری و همچنین حیطه آموزش فعال هستند.

خرید دوره تعمیرات پرینتر های لیزری

ثبت نام
این دوره هیچ بخشی ندارد.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *