معرفی انواع هویه

یکی از ابزاهای مهم و بسیار کاربردی در تولید و تعمیر مدارهای الکترونیکی، هویه است. انواع مختلفی از ابزار لحیم کاری برای مدارهای الکترونیکی وجود دارد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید بهتر است پس از بررسی ویژگی‌های هر یک، متناسب با شغل خود، دستگاه مناسب را خرید کنید

معرفی انواع هویه

یکی از ابزاهای مهم و بسیار کاربردی در تولید و تعمیر مدارهای الکترونیکی، هویه است. انواع مختلفی از ابزار لحیم‌کاری برای استفاده در الکترونیک وجود دارد؛ در ادامه به معرفی انواع آن و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

هویه مدادی: هویه مدادی، ساده‌ترین نوع است و مستقیماً به پریز دیواری متصل می‌شوند و امکان تنظیم دما بر روی آن وجود ندارند.

مدادی قابل تنظیم: این نوع، شبیه نوع مدادی است با این تفاوت که می‌توان دمای مورد نظر را با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده  بر روی آن تنظیم کرد.

شارژی: گاهی اوقات لازم است دستگاه را از جایی به جای دیگر ببریم و یا کابل برق دستگاه، مزاحم کار است و یا نیاز است روی میز کار ابزار کوچکتری وجود داشته باشد؛ بنابراین انتخاب نوع شارژی آن می‌تواند مناسب باشد.

پایه‌دار: این دستگاه‌ از دو قسمت پایه و فلز لحیم‌کاری ساخته شده‌ است. پایه معمولاً دارای یک نگهدارنده، یک اسفنج تمیزکننده و یک صفحه درجه حرارت است.

هویه

نکات خرید هویه

بهتر است پس از شناخت انواع هویه و کاربردهای هر یک، در زمان خرید نکاتی را بررسی کنید تا خریدی اصولی و مطابق با نیاز خود داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

کنترل دما: مشاغل مختلف معمولاً به لحیم‌کاری با دمای متفاوت نیاز دارند، بنابراین بررسی خروجی تولید شده توسط ابزار، یکی از مهم‌ترین نکات زمان خرید است.

وات: ابزار لحیم‌کاری با میزان وات پایین، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند و اغلب حفظ دمای کمی هم دارد، اگر قصد استفاده از آن در کارهای سنگین دارید بهتر است از دستگاهی با میزان وات بالا استفاده کنید.

سازگاری نوک: نوک دستگاه باید قابل تعویض باشد و با انواع مختلف سری‌ها سازگار باشد. برخی از دستگاه‌ها با نوع خاصی از سری‌ها که دارای قیمت بالایی هستند سازگارند.

کاربرد: آیا هدف شما از خرید ابزار لحیم‌کاری، صرفاً برای استفاده در تعمیرات و یا ساخت کارهای کوچک است؟ یا به عنوان کسی که با مدارهای الکترونیکی سر و کار دارد، برای ساخت مدار مجبور به استفاده از لحیم‌کاری هستید؟ بسته به کاربرد و تعداد دفعات استفاده از آن، باید دستگاه مناسب با شغل خود خرید کنید.

 

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *