تعمیر ریش تراش نوسانی

از سالیان بسیار قبل ، برای تراشیدن و اصلاح موهای سر و صورت از وسایل و روش های مختلفی استفاده گردیده است . یکی از روش های ابتدایی برای تراشیدن مو استفاده از صدف بود و بعدها از برای این کار بهره برده شد تا اینکه با پیشرفت تکنولوژی تیغ های امروزی از ورق های نازک استیل ساخته شد . تیغ های ریش تراش باعث خراشیدگی پوست و صدمه دیدن آن می شود و حتی پوست برخی افراد به تیغ حساسیت دارد .
برای اینکه اصلاح موهای بدن در کمترین زمان و بدون صدمه دیدن پوست انجام گیرد ماشین های ریش تراش ساخته شد . ماشین های ریش تراش اولیه به صورت دستی بوده و کار با آن ها نیاز به کمی مهارت داشت ولی امروزه ریش تراش های برقی با مدل های متنوع تولید و به بازار عرضه شده است .
ریش تراش ها به دو نوع کلی دسته بندی می شوند :
– نوسانی
– چرخشی

ریش تراش نوسانی

 

ریش تراش نوسانی

ریش تراش نوسانی

 

ریش تراش های نوسانی بیشتر برای اصلاح موهای بلند مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل بیشتر در آرایشگاه ها استفاده قرار می گیرد
یک ماشین ریش تراش نوسانی از قسمت های زیر تشکیل شده است :
– بدنه بالایی
– بدنه زیرین
– کابل برق
– کلید پاور
– تیغه ها
 
 
 
– هرم تنظیم تیغه ها
در ریش تراش های نوسانی از روش جذب و دفع اهرم توسط یک ترانس برقی استفاده می شود . در نتیجه حرکت این بازو ، تیغه های ماشین ریش تراش نوسانی بر روی یک دیگر حرکت کرده و باعث قطع شدن موهای بین آن ها می شوند .

عیوب رایج ریش تراش نوسانی

عیب ۱- دستگاه پس از چند لحظه کار کردن سریع داغ شده و قدرت قطع موها را ندارد .

علت ۱- ترانس نیم سوز شده است :

ریش تراش های نوسانی دارای یک هسته برای ایجاد میدان مغناطیسی لازم برای جذب و دفع هسته متحرک می باشند . نیم سوز بودن سیم پیچ ترانس باعث داغ شدن آن و کم شدن قدرت جذب و دفع می شود 

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *