تجهیزات تعمیر موبایل

تلفن های همراه راحت ترین وسیله ارتباطی در مسافت های طولانی هستند. تلفن های همراه در حالی که یکی از باورنکردنی ترین اختراعات در فناوری هستند، به شما این امکان را می دهند که در هر زمان با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است کاربر به دلیل مشکلاتی در برخی از قسمت های گوشی دچار اختلال در عملکرد شود و تعمیر تلفن همراه ضروری باشد. بنابراین، در اینجا به برخی از رایج ترین و پیچیده ترین قطعات تعمیر موبایل و ابزارهای ضروری برای تعمیر تلفن همراه خواهیم پرداخت.

 

قطعات پیچیده تعمیرات موبایل

 

بدون شک، تلفن های همراه به عنوان منبعی از امکانات عظیم برای همه مردم ظاهر شده اند. با این وجود، این یک ماشین بسیار پیچیده است که در برابر شرایط نامشخص آسیب پذیر است و ممکن است به درستی از کار خارج شود. در این سناریو، تعمیر تلفن همراه تنها راه نجات است. بنابراین، در اینجا برخی از بخش های مشکل ساز تعمیر تلفن همراه وجود دارد که هنوز هم می توان با کمک ابزارهای دقیق و کارآمد تعمیر تلفن همراه، آنها را برطرف کرد. در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

1. واحد پردازش مرکزی (CPU) تلفن همراه

واحد پردازش مرکزی که به اختصار CPU نامیده می شود، حساس ترین، حساس ترین و مرکزی ترین بخش کنترل گوشی است. CPU برای اجرای تمام عملکردها و انجام آن مجهز می شود. به طور عمده، CPU تلفن همراه شامل مدارهای مجتمع (IC) است که در برابر رطوبت آسیب پذیر است. بنابراین، شایع ترین علت اختلال در عملکرد CPU، قرار گرفتن آن در معرض آب است. با این وجود، با دانش مناسب و دسترسی به کیت‌های کارآمد تعمیر موبایل، آی‌سی آسیب‌دیده را می‌توان با یک آی‌سی جدید جایگزین کرد و موبایل را به وضعیت کار خود بازگرداند.

 

2. ویژوال دیسپلی (Visual Display of Mobile)

این قسمت قابل مشاهده ترین عنصر تلفن همراه است که صفحه نمایش تلفن همراه را روشن نگه می دارد. در همین حال، نمایشگرهای تلفن همراه انواع مختلفی دارند و می‌توانند در دسته‌های LCD (نمایشگر کریستال مایع)، TFT (نمایشگر ترانزیستور فیلم نازک) و VFD (نمایشگر فلورسنت خلاء) طبقه‌بندی شوند. به دلیل فشار زیاد روی صفحه نمایش یا سقوط از ارتفاع، نمایشگر تلفن همراه می تواند از کار بیفتد. گاهی اوقات، تغییر صفحه نمایش تنها گزینه است، اما نیاز به یک کیت ابزار تعمیر گوشی مناسب دارد.

 

 

3. UEM IC (Universal Energy Module)

UEM IC مسئول چندین عملکرد در موبایل است. مهمترین وظایف این قطعه تامین برق، پردازش صدا، زنگ، ویبراتور و شارژ می باشد. بیشتر اوقات، این قسمت با افتادن موبایل از کار می افتد. با این حال، با دانش فنی کسری و کیت ابزار تعمیر تلفن همراه هوشمند، این مشکل می تواند حل شود.

 

 

ابزارهای ضروری برای تعمیر تلفن همراه

تعمیر تلفن همراه نیازمند ابزارهای ضروری است. بیایید آنها را در زیر مورد بحث قرار دهیم:

 

  1. پیچ گوشتی

 

یک پیچ گوشتی بخشی از هر جعبه ابزار است. این ابزار به  شکل های نوک صاف ، متقاطع شکل یا به شکل ستاره ای در تعمیرات تلفن استفاده میشود. به دلیل ظرافت بالا در طراحی تلفن همراه ؛ این پیچ گوشتی ها اندازه کوچکی دارن.

 

  1. هیتر هویه

 

یک دستگاه لحیم کاری چند منظوره است که برای لحیم کاری اجزای مختلف استفاده می شود. این دستگاه  بخشی جدایی ناپذیر از کیت ابزار تعمیر تلفن همراه است زیرا در صورت نیاز امکانات لحیم کاری مورد نیاز را فراهم می کند. یکی از مزیت هایی این دستگاه این است که دما بر اساس نیاز لحیم کاری ما تنظیم میشود.

 

  1. کیت ابزار تعمیر تلفن همراه

 

کیت ابزار تعمیر تلفن همراه شامل ابزارهای کوچکی است که برای کارهای تعمیرات الکترونیکی مورد نیاز است. بیشتر این ابزارها عبارتند از آهن لحیم کاری، پمپ و فتیله لحیم کاری، سیم لحیم کاری، موچین، پیچ گوشتی های دقیق و غیره. بنابراین، هیچ دلیل قانع کننده ای برای خرید همه این ابزارها به طور جداگانه وجود ندارد.

 

  1. پیچ گوشتی های دقیق

 

پیچ گوشتی های رایج در تعمیر موبایل هیچ استفاده ای ندارند زیرا پیچ های موبایل اندازه کوچکی دارند و نمی توان آنها را با پیچ گوشتی های سایز معمولی سفت یا باز کرد. معمولاً از پیچ گوشتی های دقیق الکتریکی در تعمیر موبایل استفاده می شود زیرا دقیق تر و دقیق تر هستند.

 

  1. موچین

 

موچین ها دستگاه هایی به شکل مسطح هستند که از دو فک برای برداشتن اجسام کوچک مانند سیم جامپر، مدارهای مجتمع و غیره در لحیم کاری/لحیم کاری استفاده می شوند. این یک ابزار ضروری برای کیت تعمیر تلفن همراه است. در درجه اول هنگام تعمیر CPU موبایل از موچین استفاده می شود.

 

  1. کیت پیچ

 

کیت پیچ گوشتی یک کیت پیچ گوشتی تعمیر تلفن همراه به شما کمک می کند تا از پیچیدن پیچ هایی که نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، رسیدگی کنید. معمولا وزن سبک و طراحی جمع و جور دارد. این کیت همچنین دارای یک شفت انعطاف پذیر است که لکه ها و گوشه های باریک را مدیریت می کند. ابزار تعمیر گوشی موبایل برای رفع ایرادات ضروری است.

 

  1. نگهدارنده PCB

 

نگهدارنده PCB برای نگهداری هر نوع مادربردی استفاده می شود. هنگام تعمیر مادربرد، مادربرد حرکت میکند. این پایه باعث میشود که مادر برد فیکس شود وکار کردن روی آن را راحت تر کند.

 

برای داشتن یک کار تمیز و حرفه ای نیاز به ابزار دقیق و با کیفیت داریم. پس سعی در تهیه ابزار با کیفیت مطلوب باشیم.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *