اینتلی کردن برد لپ تاپ

در برخی از لپ‌تاپ‌ها دو کارت گرافیک وجود دارد که این دو کارت در CPU و خود چیپ گرافیک قرار دارند. به این حالت اینتلی کردن برد لپ‌تاپ گویند. ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که لپ‌تاپ شما پس از مدتی کار کردن بدون دلیل خاموش شود یا صفحه ‌نمایش به صورت شطرنجی نشان داده شود. گاهی اوقات حتی ممکن است لپ‌تاپ روشن باشد اما چیزی برای نشان‌دادن وجود نداشته باشد

اینتلی کردن برد لپ‌تاپ

در این مقاله به بررسی اینتلی کردن برد لپ‌تاپ و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. اما در ابتدا لازم است بدانید که اینتلی کردن به چه معناست. برخی از لپ‌تاپ‌ها از دو کارت گرافیک برخوردار هستند. یکی کارت گرافیکی که داخل خود  cpu وجود دارد و چیپ دیگری که برای خود گرافیک داخل آنها وجود دارد.

همه لپ‌تاپ‌ها قابل اینتلی کردن نیستند و باید بدانید که کدام لپ‌تاپ با چه ویژگی‌هایی را می‌توان اینتلی کرد. گاهی پیش می‌آید که چیپ اصلی لپ‌تاپ دچار مشکلاتی می‌شود که از کار می‌افتد یا مثل قبل خوب کار نمی‌کند، در این حالت صفحه نمایش شطرنجی شده و بد نمایش داده می‌شود یا اصلاً چیزی نشان نخواهد داد. در این حالت پس از بررسی‌هایی به این نتیجه می‌رسیم که بهترین راه اینتلی کردن برد است.

روش اینتلی کردن برد لپ‌تاپ

برای اینتلی کردن برد لپ‌تاپ باید به مواردی که گفته می‌شود، دقت کنید. در برخی از لپ‌تاپ‌ها گفته شد که دو کارت گرافیک وجود دارد که این دو کارت در CPU و خود چیپ گرافیک قرار دارند.

 

ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که لپ‌تاپتان پس از مدتی کار کردن بدون دلیل خاموش شود یا صفحه نمایش شطرنجی نشان داده شود. گاهی اوقات حتی ممکن است لپ‌تاپ روشن باشد اما چیزی برای نشان دادن وجود نداشته باشد. در این حالت تعمیرکار برد لپ‌تاپ به بررسی قطعات مختلف می‌پردازد و پس از عیب‌یابی به این نتیجه می‌رسد که مشکل از چیپ گرافیک لپ‌تاپ است. در بهترین حالت چیپ گرافیک را تعویض کنید. البته گاهی روی بعضی از بردها به این نتیجه می‌رسید که تعویض، اقدامی بی‌فایده است.

سپس چیپ را کلاً حذف کرده و فقط به گرافیکی که داخل cpu وجود دارد اکتفا خواهید کرد. از مزایای این کار این است که دیگر خرابی وجود ندارد، چون چیپ ست نخواهید داشت و عیب بزرگ آن این خواهد بود که کارهای گرافیکی سنگین را نمی‌توانید با آن انجام دهید.

 

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *