راهنمای خرید کابل اترنت

امروزه هنگام خرید کابل اترنت با انبوهی از مدل ها روبرو میشوید. احتمالا در این مواقع گیج می شوید و در انتخاب خود دچار مشکلمی شوید. در این مقاله قصد داریم با اطلاعات جمع آوری شده کار شما را در انتخاب ساده تر کنیم.

 

انتخاب نوع مناسب کابل اترنت می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد داشته باشد، اما با وجود گزینه‌های مختلف، تشخیص اینکه کدام کابل اترنت برای شما مناسب است دشوار است.

 

درهنگام خرید احتمالا به اصطلاح CAT برخورد کرده اید. کلمه کت یا همان گربه واژه ای برای طبقه بندی این کابل ها میباشد و اطلاعاتی از جمله سرعت و فرکانس را به شما نشان میدهد. این اعداد را به صورت cat-5  یا cat-6  نشان میدهند. بدیهی هست که هر چه نسخه بالاتر بگیرید سرعت و فرکانس پهنای باند بیشتری را در اختیار دارید.

نکته ای که باید توجه داشته باشید اینست افزایش طول کابل تاثیر مستقیم روی سرعت شما دارد. هرچه طول کابل بیشتر شود سرعت و کیفیت سیگنال کمتر میشود .

 

در ادامه می خواهیم با نکاتی پیرامون انتخاب کابل اترنت مناسب آشنا شویم :

 

  1. ابتدا با اینترنت خانه خود شروع میکنیم. اول مودم خود و کابل آن را بررسی کنید. مودم ها و کابل ها بعد از مدتی فرسوده و دیگر آن کارایی اولیه را ندارند. اگر از مودم خود اطمینان حاصل کردید به سراغ کابل بیایید و ببنید وضعیت کابل شما به چه شکل است. اگر کابل شما قدیمی است و کیفیت خود را از دست داده است بهتر است آن را با مدل جدید تر تعویض کنید.

 

  1. میتوانید با شرکت خدمات اینترنت خود تماس حاصل کنید و از سرعت و وضعیت اینترنت دریافتی خود مطلع شوید. سپس بررسی کنید که آیا سرعت و وضعیت ایترنت شما با وضعیت اعلامی یکسان هست یا خیر. در صورت یکسان نبودن و مطمئن بودن از سیم کشی خانه و دستگاه مودم؛ نیاز است کابل با پشتیبانی از سرعت و پهنای باند خود تهیه کنید.

 

  1. اگر کاربر حرفه ای هستید و در اعماق اینترنت گشتو گذار میکنید یا گیمری هستید که روی پینگ و سرعت اینترنت خود حساس هستید سعی کنید از کابل حداقل cat-6 یا نسخه های بالاتر استفاده کنید.

 

  1. از آنجایی که روترهای امروزی سریعتر و توانمندتر می شوند و سرعت شبکه را تسهیل می کنند، برای استفاده از تمام ظرفیت به کابل های توانمندتری نیاز دارید. اگر به دنبال یک کابل جایگزین هستید، ایده خوبی است که یکی از نسخه های جدیدتر را انتخاب کنید تا هم از سرعت بهتر بهره مند شوید و هم برای سال های آینده بتوانید از آن استفاده کنید. و این به معنای انتخاب کابل Cat 6a یا حتی Cat 8 است. یک کابل اترنت سریع به خودی خود تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما یک کابل خوب می تواند با سایر دستگاه های شبکه پیشرفته همکاری کند و به شما این اطمینان را بدهد که از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده کامل را میبرید.

 

تا اینجا با روش هایی برای انتخاب با کابل مناسب آشنا شدید. در مقاله بعد با تفاوت های نسخه و کابل های اینترنت بیشتر آشنا میشوید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *