مقایسه کیبرد مکانیکی و کیبرد معمولی

کیبوردهای معمولی  (membrane keyboard) یا مکانیکی؛تفاوت در چیست؟

صفحه‌کلیدهای معمولی یا همان غشایی حالتی خوش‌آیند دارند، مقرون به صرفه‌تر و بی‌صدا هستند. صفحه‌کلیدهای مکانیکی عملکرد سوئیچی نرم‌تری دارند، بازخورد بهتری ارائه می‌دهند و توانایی پردازش همزمان کلید های بیشتری (N-Key Rollover) را دارند. با این حال، آنها گران تر هستند، و همچنین اغلب صدای بیشتری را تولید میکنند.

تفاوت بین معمولی و مکانیکی چیست؟

تفاوت اصلی بین کیبوردهای معمولی و مکانیکی در حسی است که به ما منتقل میکنند. صفحه‌کلیدهای معمولی یا غشایی به دلیل لاستیک زیرشان، وقتی کلیدهای آن‌ها را فشار می‌دهید، حالتی متمایز دارند. در همین حال، صفحه‌کلیدهای مکانیکی دارای سوئیچ‌های فنری در زیر کلاهک‌ها هستند که با فشار دادن آن‌ها به آرامی فعال می‌شوند و با صدای «کلیک» قابل شنیدن، پاسخ می‌دهند. صفحه کلیدهای مکانیکی به دلیل این طراحی، بازخورد کلی بهتری نسبت به کیبوردهای غشایی به کاربر می دهند، اما در مقایسه با سکوت نسبی کیبوردهای غشایی، صدای بلندتری نیز دارند.

 

یکی دیگر از مواردی که غالباً تخته های غشایی و مکانیکی را از هم جدا می کند، توانایی پردازش همزمان کلید (N-Key Rollover) است. این ویژگی به صفحه‌کلید شما اجازه می‌دهد تا چندین فشار کلید مختلف را به‌طور همزمان با موفقیت شناسایی کند، که در حین انجام بازی‌هایی که دارای ترکیب‌های ورودی هستند (به عنوان مثال، پرش خمیده) بسیار ارزشمند است. همچنین اگر تایپیست سریع هستید این قابلیت برای شما بسیار مفید است. بدون این ویژگی، صفحه کلیدها به دلیل پردازش محدودشان از ورودی های شما عقب می مانند و دستورات به درستی اجرا نمی شوند. کیبوردهای مکانیکی همیشه کلید رولور دارند، اما کیبوردهای غشایی تقریباً همیشه فاقد این قابلیت هستند.

 

در نهایت، انتخاب بین کیبورد غشایی و مکانیکی باید بر اساس کاربرد مورد نیاز شما از کیبورد باشد. اگر زمان زیادی را صرف تایپ می کنید یا چیزی می خواهید که برای بازی عالی باشد، باید از یک کیبورد مکانیکی استفاده کنید. بازخورد صفحه‌کلیدهای مکانیکی فوق‌العاده است، اما تا زمانی که بتوانید با صدای نسبتا بلند (و افزایش هزینه) کنار بیایید. در کل با کیبورد مکانیکی تجربه تایپ یا بازی بسیار نرم‌تری خواهید داشت.

 

اگر میخواهید گاهی تایپ کنید و همچنین در هزینه های خود صرفه جویی کنید ، یک صفحه‌کلید غشایی گزینه مناسبی است. آنها مقرون به صرفه تر هستند و هنوز هم تجربه تایپ خوبی را ارائه می دهند، اگرچه نداشتن N-Key Rollover باعث می شود اگر سریع تایپ می کنید یا بازی می کنید سیستم از شما جا بماند.

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *