تفاوت مولتی متر رنج اتوماتیک و رنج دستی

انواع مختلفی از مولتی متر رنج دستی و مولتی متر رنج اتوماتیک در بازار وجود دارد. انواع رنج دستی در مقایسه با رنج اتوماتیک قیمت پایین‌تری دارند. یک کاربر حرفه‌ای، با استفاده از نوع رنج دستی، می‌تواند با صرف هزینه‌ی کمتر نتیجه دقیق را بدست آورد. اما یک کاربر مبتدی می‌تواند با استفاده از نوع اتوماتیک آن، با صرف زمان کمتر، به نتیجه موردنظر برسد

 

تفاوت مولتی متر رنج اتوماتیک و رنج دستی

اگر به دنبال خرید مولتی متر هستید، احتمالاً با انواع مولتی‌مترها در رنج اتوماتیک و دستی برخورده‌اید و شاید بخواهید بدانید که کدام یک بهتر است و در واقع نیاز شما را مرتفع می‌کند. در این مقاله سعی می‌کنیم تفاوت و کارکردهای هر یک را به تفکیک توضیح دهیم.

مولتی متر رنج اتوماتیک: مزیت اصلی این دستگاه سادگی کار با آن است. برای یک کاربر معمولی استفاده از رنج اتوماتیک بسیار ساده تر از رنج دستی خواهد بود. هنگامی که مقاومت، ولتاژ یا هر چیز دیگری را اندازه گیری می‌کنید، لازم نیست چیزی را تنظیم کنید و کل فرایند به طور خودکار تکمیل می‌شود. امروزه نتیجه ارائه شده در این دستگاه، در 99 درصد موارد قابل اعتماد است. یکی دیگر از مزایای این دستگاه، دقت آن است. تمام مولتی مترهای دارای این ویژگی با توجه به اینکه به طور خودکار تنظیم می‌شوند و نوع صحیح اندازه‌گیری را انتخاب می‌کنند و معیارهای مناسب را اعمال می‌کنند، قادر به ارائه داده‌های دقیق‌ هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که نیاز دارید اندازه‌گیری کنید مشخص کنید تا در عرض چند ثانیه به پاسخ برسید.

 

مولتی متر رنج دستی و رنج اتوماتیک

مولتی متر رنج دستی: انواع مولتی‌مترهای رنج دستی به وفور در بازار یافت می‌شوند. در استفاده از این دستگاه لازم است رنج آیتم موردنظر را برای اندازه‌گیری بدانید و پیچ مرکزی را بر روی محدوده رنج کمیت قرار دهید. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید با انتخاب پروتکل اندازه‌گیری و قرار دادن پیچ در رنج مناسب، مشکلی نخواهید داشت؛ به این ترتیب همیشه دقیق‌ترین داده‌ها را دریافت خواهید کرد.

در انتها باید گفت اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید می‌توانید با خرید و استفاده از مولتی متر رنج دستی، با صرف هزینه کم‌تر، به داده‌های دقیق‌تر برسید؛ اما به عنوان یک کاربر مبتدی، می‌توانید با استفاده از مولتی متر رنج اتوماتیک، با صرف زمان کمتر برای تنظیم دستگاه، به نتیجه موردنظر برسید

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *