تفکیک عیب یابی و ولتاژ گیری

 

عیب یابی بردهای الکترونیکی، فرایندی است که در آن یک سیستم خراب را تشخیص داده و نقص خاصی در برد شناسایی می‌شود. هنگامی که نقص شناسایی شد، باید در مورد امکان سنجی تعمیر قطعه و برد معیوب تصمیم گیری شود. گاهی اوقات زمان لازم برای تعمیر قطعه و برد وجود ندارد و باید کل مدار تعویض شود از طرفی هزینه تعمیر را نیز باید بررسی کرد

 

تفکیک عیب یابی و ولتاژ گیری

عیب یابی بردهای الکترونیکی، فرایندی است که در آن یک سیستم خراب را تشخیص داده و نقص خاصی در برد شناسایی می‌شود. هنگامی که نقص شناسایی شد، باید در مورد امکان سنجی تعمیر قطعه و برد معیوب تصمیم گیری شود. گاهی اوقات زمان لازم برای تعمیر قطعه و برد وجود ندارد و باید کل مدار تعویض شود از طرفی هزینه تعمیر را نیز باید بررسی کرد. در برخی مواقع هزینه تعمیر یک قطعه از خرید آن قطعه ممکن است بیشتر شود و تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد.

 عیب یابی برای آن دسته از افرادی که با انجام این کار شغلی ایجاد می کنند بسیار سرگرم کننده است و می تواند شغل مفید و پرسودی باشد.  گاهی اوقات از تعمیرکار خواسته می‌شود که تجهیزاتی را که از کار افتاده است عیب‌‌یابی کند. اولین کاری که تعمیرکار باید انجام دهد ولتاژگیری قطعات مختلف است.

به طور معمول، طیف گسترده‌ای از ابزارها از قبیل اسیلوسکوپ و ولت خوان برای عیب یابی وجود دارد. اما یک تعمیر کار برای اینکه بداند جریان برق در یک مدار طبیعی است نیاز به ولتاژ گیری دارد که برای انجام این کار به مولتی متر نیاز خواهد داشت.

 

تفکیک عیب یابی و ولتاژ گیری

اندازه گیری ولتاژ، با شروع از اولین جزء یا ساده‌ترین جزء شروع می‌شود. تعمیرکار باید تشخیص دهد آیا برق از قطعات و آیتم‌های مختلف عبور می‌کند یا خیر. برای این کار لازم است به کمک مولتی متر، ولتاژ پایه ورودی و ولتاژ پایه خروجی قطعات مختلف بررسی شود تا قطعه معیوب شناسایی شده و از مدار خارج شود و قطعه سالم جایگزین آن شود.

استراتژی تعمیرکار در عیب یابی مدارهای الکترونیکی، نقش عمده‌ای در عیب‌یابی صحیح تنظیمات مدارهای پیشرفته دارد. عیب‌یابی به کمک اندازه‌گیری ولتاژ و عیب‌یابی بصری می‌توانند از استراتژی‌های یک تعمیرکار در عیب‌یابی باشند. روش‌های عیب‌یابی منطقی به تجزیه و تحلیل و عیب‌یابی تمام مدارهای ساده یا پیچیده، کمک می‌کند.

 

 

 

به الکترونیک علاقه داری ؟

چرا معطلی !!

با یادگیری مهارت تعمیرات تلویزیون های پیشرفته کسب و کار خودت رو راه اندازی کن

دوره جامع تعمیرات تلویزیون

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *