معرفی دستگاه التراسونیک

در این پست، معرفی دستگاه التراسونیک یا حمام التراسونیک انجام شده است. این دستگاه وسیله ای کاربردی در شستشوی انواع برد الکتریکی می باشد. این دستگاه با ایجاد امواج التراسونیک باعث ارتعاش محلول شستشو شده و آلودگی های روی برد را به صورت کامل پاک سازی می نماید.به جای محلول شستشو می توان از تینر نیز استفاده نمود.

معرفی دستگاه التراسونیک برای شستشوی انواع برد

شستشوی برد بعد از لحیم کاری و تعمیرات، لازم الاجرا است. می خواهیم به معرفی دستگاه التراسونیک برای شستشوی برد بپردازیم. این دستگاه، یک وسیله فوق العاده کاربردی در شستشوی انواع برد است. نام دیگر این دستگاه، حمام التراسونیک است.

عملکرد دستگاه التراسونیک، ایجاد ارتعاشات و نوسان ها با امواج التراسونیک برای شستشوی برد می باشد. این دستگاه در قسمت فوقانی خود، دارای یک محفظه است که محلول شستشو در آن قسمت، ریخته می شود. در قسمت محلول، می توانید محلول شستشوی مخصوص دستگاه التراسونیک را خریداری نمایید و یا در صورت دسترسی نداشتن به این محلول، استفاده از تینر نیز، مجاز می باشد.

آنالیز دقیق و معرفی دستگاه التراسونیک

در این جا می خواهیم، قطعات داخلی حمام التراسونیک را توضیح داده و به معرفی دستگاه التراسونیک به صورت دقیق تر بپردازیم. در قسمت داخلی دستگاه التراسونیک، برد و مدار تغذیه سوئیچینگ قرار دارد. بعضی از قطعات موجود در قسمت مدار تغذیه، فیوز و ترانس سوئیچینگ می باشند. افزون بر آن در قسمت تغذیه، دو عدد ترانزیستور سوئیچینگ موجود است.

در داخل دستگاه التراسونیک، یک ماژول التراسونیک وجود دارد که به کمک منبع تغذیه سوئیچینگ راه اندازی شده و در قسمت محفظه، ایجاد ارتعاش می نماید. نوسان ایجاد شده توسط ماژول، محلول شستشو را به حرکت در می آورد و با حرکت کردن محلول شستشو، کل آلودگی های جدید و قدیمی روی برد و اثرات لحیم کاری و یا روغن لحیم، به صورت کامل از سطح برد، پاکسازی می گردد.

مدت زمان کارکرد دستگاه حدود پنج الی ده دقیقه است و سپس دستگاه، به صورت اتومات، خاموش شده و می توانید، برد تمیز را از دستگاه، تحویل بگیرید. نکته ای که باید حتما دقت شود، این است که برد تمیز، بلافاصله قابل استفاده نیست و باید با گذشت زمان و یا با استفاده از باد هیتر یا سشوار، به صورت کامل خشک شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

در ویدئو زیر توضیحات دکتر معدلی درباره این دستگاه را خواهید دید:

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *