خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه

خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه، معمولا به دلیل مشکل و ایراد در پاور سیستم می باشد. پاور و فن سیستم باید هر چند وقت یک بار هوادهی شده و با فرچه تمیز گردد. شنیدن صدای سوت از پاور و یا درست نچرخیدن فن، نشان دهنده خرابی پاور می باشد

آیا با دلایل خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه آشنایی دارید؟ خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه ممکن است، علل گوناگونی داشته باشد، اما یکی از متداول ترین علت ها، خرابی پاور می باشد. پاور یک سیستم، وظیفه برق رسانی به سیستم را دارد و در صورت عملکرد نامناسب، سیستم شما، کار نخواهد کرد.

برای عیب یابی پاور سیستم، در درجه اول باید سیستم را روشن کرده و به صدای فن پاور، دقت نماییم، فن باید عاری از هرگونه صدای اضافی بوده و پره های آن باید در حال چرخش باشند. شنیدن صدای سوت از پاور، نشان دهنده مشکل در پاور می باشد.

رفع مشکل خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه

پاور سیستم معمولا بعد از استفاده طولانی مدت، دچار خاک گرفتگی می شود. خاک گرفتگی در پاور، موجبات بالا رفتن دمای پاور را فراهم آورده و ممکن است، پاور دیگر کار نکند. برای حل مشکل خاموش شدن سیستم بعد از چند دقیقه، ابتدا پاور را به طور کامل، از برق کشیده و به مدت 15 دقیقه، صبر می کنیم تا ولتاژهای اضافی خازن ها، تخلیه شوند.

سپس پیچ های پاور را باز کرده و قطعات داخل پاور را بررسی می کنیم. بسیاری از قطعات موجود در برد پاور، در صورت خرابی، مشخص هستند، به طور مثال خازن ها در صورت خرابی، باد می کنند و باید توسط یک تکنسین، تعویض گردند.

فن پاور باید هر چند وقت یک بار، هوادهی شده و تمیز شود وگرنه ممکن است، بعد از مدتی، عملکرد مناسب خود را از دست بدهد. برای تست فن پاور، فن را یک دور، با دست می چرخانیم، باید چرخیده، سپس یک نیم دور در جهت مخالف بچرخد. برای تمیز کردن فن، آن را از پاور جدا کرده و تمامی پره ها را هوادهی کرده و با فرچه به دقت تمیز کنید. همچنین درپوش نقطه اتصال پره ها را برداشته و به کمک اسپری خشک و یا تینر، چند بار تمیز کرده و فن را در جای خود به صورت صحیح نصب نمایید. معمولا با این روش ها، مشکل پاور حل خواهد شد. در صورت حل نشدن مشکل، به یک تعمیرکار مراجعه نمایید.

 

 
 

به الکترونیک علاقه داری ؟

چرا معطلی !!

با یادگیری مهارت تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ کسب و کار خودت رو راه اندازی کن

دوره جامع تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *