رزولوشن در دوربین های مدار بسته

آشنایی با رزولوشن در دوربین های مدار بسته

رزولوشن ( Resolution )

یک صفحه نمایشی از تعدادی نقطه افقی و عمودی تشکیل شده ، که هر نقطه را پیکسل می نامند. هر پیکسل یک نور تولید می کند که این نور ها پس از عبور از فیلتر هایی به رنگ تبدیل می شوند.

یکی از فیلتر های موجود در مانیتور ها ، فیلتر RGB می باشد که تمامی رنگ هایی که چشم انسان می بیند را می سازد با 3 رنگ اصلی Red یا قرمز ، Green یا سبز و Blue یا آبی.

رزولوشن یا به بیانی ساده تر وضوح تصویر بسته به تعداد پیکسل های صفحه نمایش کم یا زیاد می شود ، که هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد رزولوشن یا وضوح تصویر بیشتر باشد.

رزولوشن های مختلف را بررسی می کنیم.

رزولوشن

دوربین های آنالوگ قدیمی گاها با رزولوشن SD بودند که امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود. رزولوشنی که SD دارد شامل 720 پیکسل افقی و 576 نقطه عمودی می باشد ، که برای مانیتور های کوچک ( مثل موبایل ) رزولوشن قابل قبولی است اما زمانی که مانیتور بزرگ شود فاصله این نقاط از یکدیگر بیشتر می شود در نتیجه تصاویر تار می شوند.

رزولوشن دیگری که امروزه در اکثر مانینورها استفاده می شود HD نام دارد.در این حالت تعداد 1280 پیکسل در طول صفحه نمایش و 720 پیکسل در عرض آن وجود دارد.

برای مثال ممکن است در یک صفحه 1920 نقطه افقی در 1080 نقطه عمودی وجود داشته باشد که آن را رزولوشن Full HD  می نامند ، که به آن 1080 P نیز گفته می شود.

مانیتور های Full HD مانیتور هایی با کیفیت بسیار بالایی هستند که بسیار مناسب برای کار دوربین مدار بسته است. وقتی که تصویر در مانیتور های Full HD را زوم می کنیم دیرتر به پیکسل می رسیم پس تاری تصویر در آن ها خیلی کم تر است.

رایج ترین و بهترین انتخاب برای دوربین مدار بسته ، دوربین های با رزولوشن Full HD هستند.

از دوربین های HD نیز می توان استفاده کرد که هزینه پایین تری دارند و تا فاصله 10 متر تصویر خوبی ارائه می دهند ، ولی کاربرد آن ها نسبت به دوربین های Full HD که می توانند تا فاصله 15 – 20 متر تصاویر واضحی نمایش دهند کمتر است. هر چه تکنولوژی به روز تر باشد خطای آن نیز کمتر است.

اما نسل جدیدتری است از Full HD به نام Quad HD به بازار آمده که رزولوشن آن ها دو برابر Full HD می باشد با تعداد پیکسل 3840 * 2160.

زمانی استفاده از دوربین های با کیفیت Quad HD تاثیر دارد که صفحه نمایش  نیز با رزولوشن Quad HD باشد. اگر کیفیت صفحه نمایش HD باشد لزومی ندارد که دوربینی با رزولوشن Quad HD که هزینه به مراتب بالاتری دارد استفاده کرد.

با اضافه کردن یک قسمت Wide به رزولوشن Quad HD ، رزولوشن 4K را اخیرا به بازار ارائه داده اند. در این حالت قسمت افقی Quad HD بیشتر شد که شامل 4096 پیکسل می باشد.

پس نسل دوربین های مدار بسته از SD به HD  ، Full HD و Quad HD پیشرفت کرده.

یکی از بهترین کسب و کار ها

کسب و کار نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته هستش

ما کمکتون می کنیم این کسب و کار رو راه اندازی کنید

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *