آموزش تعمیرات ال سی دی

آموزش تعمیرات ال سی دی

آموزش تعمیرات ال سی دی

در این مقاله 5 برد اصلی و کار آن ها را در تلویزیون های LCD بررسی می کنیم.

5 عدد برد اصلی تلویزیون را در تصویر مشاهده می کنید ، که شامل

  1. main board
  2. برد پاور
  3. برد اینورتر
  4. برد تیکان
  5.  برد آدرس

می باشد.

5 برد اصلی
 

Main Board ؛ مغز دستگاه است که وظیفه گرفتن ولتاژ سیگنال های ورودی را دارد. در دوره آموزش تعمیر main board تلویزیون به صورت کامل درمورد IC های مختلف ، ورودی ها و خروجی های داخلی و خارجی مختلف ، تعویض قطعات و تعمیر قطعات main board توضیح داده شده است.

دوره تعمیر main board

 Main board باید تغذیه شود ، وظیفه تامین این ولتاژ با برد پاور می باشد. برد پاور ولتاژ main board و گاها ولتاژ اینورتر را نیز تامین می کند (اگر در دستگاه پاور و اینورتر جدا از هم باشند).

در دوره آموزش تعمیر برد پاور و اینورتر تلویزیون درمورد تمام قسمت های اوایه و ثانویه آن ، پاور فکتور ، مدار تغذیه سوییچینگ به طور کامل توضیح داده شده و تمام اطلاعاتی که نیاز یک تعمیرکار می باشد را بیان کردیم.

دوره تعمیر برد پاور LCD LED

 مدار اینورتر ؛ سازنده نوسان ولتاژ است و توان را به LED ها و مهتابی ها انتقال می دهد که در دوره آموزش تعمیر برد پاور و اینورتر تلویزیون درمورد آن صحبت کردیم و نحوه عیب یابی و تعمیرات آن را کامل توضیح داده ایم.

برد تیکان بسیار حساس به پارازیت و نوسانات مختلف می باشد و برای جلوگیری از پارازیت های احتمالی معمولا زیر یک محافظ قرار دارد.

 برد تیکان تشکیل شده از ورودی lvds و خروجی فلت های تیکان به آدرس که وظیفه آن ساخت ولتاژ برای روشنایی پنل و تشکیل تصویر می باشد.

 IC های مختلفی که روی برد قرار دارد ، کاربرد هر کدام از IC ها در برد تیکان ، ولتاژ های مختلفی که روی برد تیکان ساخته می شود در دوره آموزش تعمیرات پنل و برد تیکان تلویزیون به طور کامل توضیح داده شده و هم چنین تعمیرات آن در چندین دستگاه مختلف.

بردهای آدرس زیر پنل قرار دارند که برای دسترسی به آن ها باید قاب پنل را جدا کنیم به این صورت که دستگاه را برعکس و گیره های قاب دستگاه را آزاد می کنیم.

توجه داشته باشید که نحوه باز و بست دستگاه های مختلف در تلویزیون های lcd و led خیلی مهم است ، چرا که پنل تلویزیون 70-80 % قیمت تلویزیون را شامل می شود. پس در باز و بست دستگاه بسیار دقت کنید که در صورت شکستگی پنل متحمل هزینه بسیار زیادی خواهید شد.

 در دوره آموزش تعمیرات پنل و برد تیکان تلویزیون ،  بردهای آدرس ، نوع فلت ها ، سیگنال هایی که وارد فلت ها می شوند ، چطور و چه زمانی خراب می شوند ، نحوه تعمیر برد آدرس ، نحوه بستن ، بلند کردن و جای گذاری پنل برای رسیدن به بک لایت به طور کامل شرح داده شده.

 زیر پنل ، یک سری صفحات رفلکس قرار دارد و قاب دیگری که محافظ صفحات رفلکس می باشد. صفحات رفلکس از چند صفحه نازک و یک صفحه مقوایی شکل تشکیل شده ، صفحه مقوایی یک صفحه کدر است که به کمک صفحات دیگری که روی آن قرار دارد نور کاملا یکدست پخش می شود. در تلویزیون هایی که بک لایت ایج دارند صفحه رفلکس شیشه ای است.

 بعد از صفحات رفلکس به لامپ های فلوئورسنت می رسیم که در تلویزیون های lcd وظیفه روشنایی را به عهده دارند.

 هر کدام از لامپ های فلوئورسنت یک حالت ورودی و خروجی دارند ، این لامپ ها دو قطب دارند که یک قطب به مدار اینورتر وصل می شود و مدار اینورتر وظیفه روشن کردن لامپ های فلوئورسنت را دارد.

دوره تعمیر بک لایت

 در دوره آموزش تعمیرات بک لایت تلویزیون به طور کامل درمورد لامپ های فلوئورسنت  ، زمان خراب شدن آن ها ، در صورت خرابی آن ها چه کاری باید انجام داد ، اگر لامپ مشابه در دسترس نبود چه باید کرد و اگر لامپ ها سالم باشد اما همچنان نور قطع شود مشکل چیست صحبت کردیم.

.

به الکترونیک علاقه داری ؟

چرا معطلی !!

با یادگیری مهارت تعمیرات تلویزیون های پیشرفته کسب و کار خودت رو راه اندازی کن

مقالات مرتبط

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون

یکی از متداول ترین عیوب تلویزیون های LCD و LED خرابی بک لایت است ، در نتیجه تعمیر صحیح و اصولی آن می تواند درآمد خوبی برای یک تعمیرکار تلویزیون داشته باشد.

در ابتدا برای تعمیر بک لایت باید شناختی در مورد انواع آن ، نقش بک لایت در تلویزیون ها ، علل خراب شدن و روش های تشخیص خرابی آن ها داشته باشید. که ما در دوره آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون به طور کامل در مورد تمامی این موارد همچنین نحوه تعمیر انواع بک لایت به همراه تعمیر عملی چندین بک لایت را آموزش داده ایم.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *