DVR مستقل stand alone

دستگاهی است که تصاویر دریافتی از دوربین های CCTV را به صورت دیجیتال دریافت نموده و بر روی حافظه یا هارد دیسک ذخیره می نماید تا در مواقع لازم قابل دستیابی باشد . این سیستم چون جهت ضبط به هیچ دستگاهی وابسته نیست به آن مستقل می گویند .
DVR مستقل در تعداد کانال های مختلف موجود می باشد و قابلیت اضافه نمودن هارد از 80 GB تا 2Tra را دارد .
ظرفیت هارد دیسک به دو عامل بستگی دارد :
– تعداد دوربین متصل به دستگاه
– کیفیت تصویر ضبط شده
هر چقدر تعداد دوربین بیشتری به دستگاه متصل نماییم و با کیفیت تصویر ضبط شده را حداکثر انتخاب کنیم به هارد بالاتری نیاز داریم .
دستگاه DVR مستقل
دستگاه DVR مستقل
دستگاه DVR حدودا تمامی امکانات سیستم های سوییچر ، کواد و مالتی پلکسر را دارا می باشد و بوسیله آن می توان چندین تصویر را به صورت هم زمان مشاهده نمود . همچنین دستگاه DVR دارای سیستم مدیریت تصاویر بسیار پیشرفته ای است زیرا به وسیله آن می توان در بین تصاویر ضبط شده جستجو نمود و بر اساس تاریخ و زمان ، تصویر مورد نظر را بدست آورد .
DVR های پیشرفته دارای امکاناتی نظیر منوی فارسی – USB – ماوس – VGA Internet RS 232 -DVD writer هستند و قابلیت انتقال تصاویر ضبط شده را دارند و می توانند تصاویر را از طریق پورت Lan انتقال دهند .در بعضی از انواع دیگر DVR می توان از راه دور آن ها را کنترل نمود و به آن ها فرمان داد . یکی از مهم ترین قابلیت های DVR سیستم تشخیص حرکت ( motion detection ) است که سیستم ضبط تصاویر را در هنگام حرکت جلوی دوربین فعال می کند که این باعث می شود تصاویر غیر لازم خود به خود حذف شده و فضای کمتری در هارد اشغال گردد .
 

یکی از بهترین کسب و کار ها

کسب و کار نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته هستش

ما کمکتون می کنیم این کسب و کار رو راه اندازی کنید

دوره جامع نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

 
 
یکی از ویژگی های دستگاه DVR مستقل تصاویر Real Time است که اگر دستگاهی نرخ فریم آن ( FPS ) و تعداد ۳۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی کند تصاویر به صورت همزمان پخش خواهند شد . در حال حاضر فرمت تصاویر ضبط شده در دستگاه های DVR بصورت H264 است که باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر ضبط شده می شود .
دستگاه DVR بصورت کانال های مختلفی طراحی شده است و نحوه نصب آن مانند تجهیزات کنترلی و تقسیم کننده ها می باشد . در شکل های زیر مدار دستگاه ضبط کننده مستقل ۴ کانال ۸ کانال و ۱۶ کانال را مشاهده می نمایید که در آن به تعداد کانال ها دوربین به همراه صدا به آن متصل شده است . تمام ضبط کننده ها به وسیله خروجی VGA به مانیتور متصل هستند . این دستگاه توانایی کنترل PTZ را داراست و همچنین کیبورد نیز به آن مصل می شود . 

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *