دوربین دید در شب

دید در شب به دوربین هایی گفته می شود که امکانات دید در شب را دارند ، دوربین دید در شب را IR نيز می گویند . IR مخفف Infrared یا امواج مادون قرمز است . در دوربین های دید در شب در کنار لنز ، لامپ های ساطع کننده امواج مادون قرمز قرار دارند که امکان دید در شب را برای آن ها فراهم می کنند اما در نور کم ممکن است تصاویر حاصله به رنگ سیاه و سفید ویا سبز مشاهده شوند . حداقل روشنایی لازم برای عملکرد دوربین را واحد لوکس ( lux ) می نامند . لوكس واحد روشنایی است . روشنایی که یک لوکس میزان نوری است که از یک شمع در فاصله یک متری ساطع می شود .
برای درک این موضوع با میزان لوکس نور برخی از محيط ها آشنا می شویم :
– نور کامل خورشید : ۵۰۰۰۰ لوکس
– نور در هوای ابری : ۱۰۰۰۰ لوکس
– نور غروب : ۱۰ لوکس
– نور استاندارد محیط : ۵۰۰ لوکس

دوربین دید در شب

دوربین دید در شب

 

واحد نشان دهنده میزان قابلیت دید در شب در دوربین های مدار بسته با درصد بیان می شود و با IR نشان داده می شود . دوربین های معمولی بدون قابلیت دید در شب نظیر پین هول و مینیاتوری این میزان از 0.5 تا 0.1 است . دوربین های دید در شب دارای IR 0 هستند . بطور مثال یک دوربین دید در شب برای فیلم برداری در یک انبار مسقف باید لوکس 0.1 % داشته باشد .
دوربین های دید در شب با لوکس 0.0 % می تواند در تاریکی مطلق فیلم برداری کنند به همین دلیل دارای قیمتی بیشتر نسبت به مدل های مشابه هستند . تا اینجا انواع دوربین هایی که بررسی نمودیم می توانند در حال حاضر دارای امکانات دید در شب نیز باشند که این امر را می توان با دیدن لامپ های مادون قرمز در کنار لنز تشخیص داد . حتی جديدا دوربین های اسپید دام نیز قابلیت دید در شب تولید می شوند .
قابلیت دید در شب یک نوع دوربین خاص نیست بلکه یک تکنولوژی است که در تمام دوربین های ساخت حال حاضر بکار می رود .
 

یکی از بهترین کسب و کار ها

کسب و کار نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته هستش

ما کمکتون می کنیم این کسب و کار رو راه اندازی کنید

دوره جامع نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

منبع:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *